Темы в форуме

      Наш youtube        Наш инстаграм     ☝ Сказать спасибо!           Правила форума   




Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)

Все, что связано с аудио, усилители, колонки, и.тд.

Модератор: LinuxManiac

Ответить
Аватара пользователя
PJK
Друзья v-mire.net
Сообщения: 620
Стаж: 3 года
Репутация: 246
Откуда: Earth
Аудио система: Патефон

Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)

Сообщение PJK »

На форуме много тем, где говорят о подготовке комнаты для прослушивания, но выделенной темы об этом нет. Ниже очень ёмкое видео об этом. И конечно же давайте делиться здесь о своих личных наработках...
uriy
Гуру электроники☆☆☆
Сообщения: 681
Стаж: 11 месяцев
Репутация: 233
Откуда: Ukraine
Аудио система: Цифраактив

Re: Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)

Сообщение uriy »

Думаю это видео тут будет уместным.
XIAN
Гуру АС
Сообщения: 774
Стаж: 3 года 3 месяца
Репутация: 330
Откуда: Киев
Аудио система: DIY

Re: Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)

Сообщение XIAN »

Підготовка КДП тема хороша і цікава, але мало хто із не професіоналів цим займається. В принципі, зрозуміло чому, якщо навіть не брати ціну, то об'єм поглиначів, щоб значно вплинути на реверберацію, демотивує. Якщо брати за таргет 0,2с як в першому відео, то знадобиться десь 600-700 літрів мінвати, для кімнати в 20м2. І цей об'єм не дуже допоможе із найбільшими провалами на басах.
Для того щоб сформувати уявлення як це виглядає знайшов серію відео, тут у автора зовсім маленьке приміщення, то обробки менше, але скільки вона займає по площі можна побачити.

Там 5ть частин, і є ще кілька відео в іншій серії.
Основне що там можна побачити
rt60.PNG
clarity.PNG
По графіках RT60 і Clarity бачимо значні покращення, але от графік АЧХ моніторів і сабвуфера, виглядає щось не дуже.
sub.PNG
Щоб поправити провали в басовому диапазоні його поглиначів не вистачило і щоб на них реально влинути, треба вже не сотні літрів, а кубометри басових ловушок, або інший підхід.
По перше, таргет в 200мс це для контрольних кімнат, а не кімнат для прослухловування, для прослуховуваня музики більшості слухачів, звук буде занадто сухий. В залежності від жанру музики і вподобань слухача таргет для КДП буде 0,25-0,6с. В багатьох житлових приміщеннях, навіть без акустичної обробки, на більшості частот, вже так і буде, за рахунок меблів, декору і іншого наповненя.
Що стосується басів, виправити їх за допомогою поглиначів у звичайному приміщенні малореально. Тут треба інший підхід. Почати треба, як правильно сказано у відео що навів Uriy, з правильноъ розстановки АС. Найкраще поставити АС по довгій стіні приміщення у віддалені від стін. Ще важливий момент - не сидіти під задньою стіною приміщення. Наступний крок, це використання кількох сабвуферів, приклад можна побачити тут. Може здаватись, що три і більше сабвуферів це забагато, але якщо порівняти їх із п'ятитонником мінвати, то переваги очевидні :D
На каналі з якого я наводив відео вище, є ще ролик, де автор радіє що відкрив для себе силу еквалізації. Це ще один потужний інструмент і його краса в тому, що в багатьов випадках він безкоштовний. ІНструментів зараз для цього безліч, хоч програмних, хоч апаратних.
Не треба також забувати, що коли ми міряємо реверберацію в своїй кімнаті, то ми фактично досліджуємо не кімнату окремо, а зв'язку с АС, щоб поміряти кімнату окремо, треба використовувати "точковий випромінювач", звучайні АС ним, очевидно, що не являються. Тому міняючи АС ми сильно впливаємо на реверберацію. Треба враховувати патерн направленості АС - чим вужче випромінення АС, тем менше перших відзеркалень ми почуємо, а вони найгірше впливаєть на якість звука. Теж саме стосується позаосьового випроміненя чим краще позаосьові у АС, тим менше ранні відзеркаленя руйнують звук.
Як приклад 2 АС
Изображение
Изображение
Перша, навіть в непідготовленому приміщенні буде звучати добре, друга не факт що зможе добре звучати навіть в підготовленому, але вплив підготовки приміщення на її звук, буде набагато більш значущим. Ось цікаве чтиво на цю тему.
То тактику, для отримання хорошого звука я бачу так:
1. Купити/зробити хороші АС.
2. Правильна розстановка.
3. Еквалізація/Румкорекція.
4. Оптимізауія басу
5. Акустична обробка приміщення.
Я би займався оптимізацією кімнати в останню чергу. Звичайно, якщо є ресурси для організації правильної КДП, це має бути першим кроком, але якщо мова про звичайну вітальню, то думаю що послідовність саме така.
Ответить

Вернуться в «Аудиотехника»