На форуме много тем, где говорят о подготовке комнаты для прослушивания, но выделенной темы об этом нет. Ниже очень ёмкое видео об этом. И конечно же давайте делиться здесь о своих личных наработках...
Темы в форуме
Новые сообщения
-
09-фев Jab5 передача звука по Wi-Fi через i2s esp32
-
03-фев Поговорим о DBX DriveRack PA2 и его китайском клоне
-
02-фев Как из аудиофилов делают лохов.
-
29-янв Ты слишком стар для прослушивания музыки
-
28-янв Самое слабое место вашей аудиосистемы
-
27-янв Wondom Adau1701 мощный цифровой DSP процессор 2x4
-
25-янв Баланснный вход Clone purifi
-
21-янв Помогите выбрать наушники для домашнего аудопрослушивания
-
21-янв Reaper не видит МИДИ-клавиатуру Miditech i2-Control 61
-
21-янв Wondom Jab5 четырехканальный монстр на Tda7498e Би-ампинг с КИХ ...
-
14-янв Вариант построения трехполосной системы
-
12-янв Допомога в підборі акустичної системи в кімнату
-
12-янв BerryBak (BLV-D1) компактный здоровяк
-
10-янв Ресивер Sony DH 790
-
08-янв Усилитель которого нет BerryBak BLV-D1
Новые темы
-
30-янв Wiim Pro Plus или коррекция комнаты для винила
-
23-янв Самое слабое место вашей аудиосистемы
-
11-янв BerryBak (BLV-D1) компактный здоровяк
-
09-янв Ресивер Sony DH 790
-
08-янв Допомога в підборі акустичної системи в кімнату
-
07-янв фокусрайт соло ген 3 нету возможности отключить наушники
-
21-дек ПК 2.1 аудио система. Помогите
-
15-дек Вариант построения трехполосной системы
-
09-дек Wondom Jab5 четырехканальный монстр на Tda7498e Би-ампинг с КИХ ...
-
02-дек Усилитель которого нет BerryBak BLV-D1
-
27-ноя Jab5 передача звука по Wi-Fi через i2s esp32
-
25-ноя Що краще обрати для прослуховування музики?
-
22-ноя Вопрос по оригинальности микрофона.
-
19-ноя Arylic Up2Stream Amp V4 Беспроводной Стерео Усилитель
-
11-ноя Reaper не видит МИДИ-клавиатуру Miditech i2-Control 61
Наш youtube
Наш инстаграм
☝ Сказать спасибо!
Правила форума
Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)
Модератор: LinuxManiac
-
- Магистр электроники
- Сообщения: 1029
- Стаж: 1 год 9 месяцев
- Репутация: 361
- Откуда: Ukraine
- Аудио система: Цифраактив
Re: Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)
Думаю это видео тут будет уместным.
Re: Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)
Підготовка КДП тема хороша і цікава, але мало хто із не професіоналів цим займається. В принципі, зрозуміло чому, якщо навіть не брати ціну, то об'єм поглиначів, щоб значно вплинути на реверберацію, демотивує. Якщо брати за таргет 0,2с як в першому відео, то знадобиться десь 600-700 літрів мінвати, для кімнати в 20м2. І цей об'єм не дуже допоможе із найбільшими провалами на басах.
Для того щоб сформувати уявлення як це виглядає знайшов серію відео, тут у автора зовсім маленьке приміщення, то обробки менше, але скільки вона займає по площі можна побачити.
Там 5ть частин, і є ще кілька відео в іншій серії.
Основне що там можна побачити По графіках RT60 і Clarity бачимо значні покращення, але от графік АЧХ моніторів і сабвуфера, виглядає щось не дуже. Щоб поправити провали в басовому диапазоні його поглиначів не вистачило і щоб на них реально влинути, треба вже не сотні літрів, а кубометри басових ловушок, або інший підхід.
По перше, таргет в 200мс це для контрольних кімнат, а не кімнат для прослухловування, для прослуховуваня музики більшості слухачів, звук буде занадто сухий. В залежності від жанру музики і вподобань слухача таргет для КДП буде 0,25-0,6с. В багатьох житлових приміщеннях, навіть без акустичної обробки, на більшості частот, вже так і буде, за рахунок меблів, декору і іншого наповненя.
Що стосується басів, виправити їх за допомогою поглиначів у звичайному приміщенні малореально. Тут треба інший підхід. Почати треба, як правильно сказано у відео що навів Uriy, з правильноъ розстановки АС. Найкраще поставити АС по довгій стіні приміщення у віддалені від стін. Ще важливий момент - не сидіти під задньою стіною приміщення. Наступний крок, це використання кількох сабвуферів, приклад можна побачити тут. Може здаватись, що три і більше сабвуферів це забагато, але якщо порівняти їх із п'ятитонником мінвати, то переваги очевидні
На каналі з якого я наводив відео вище, є ще ролик, де автор радіє що відкрив для себе силу еквалізації. Це ще один потужний інструмент і його краса в тому, що в багатьов випадках він безкоштовний. ІНструментів зараз для цього безліч, хоч програмних, хоч апаратних.
Не треба також забувати, що коли ми міряємо реверберацію в своїй кімнаті, то ми фактично досліджуємо не кімнату окремо, а зв'язку с АС, щоб поміряти кімнату окремо, треба використовувати "точковий випромінювач", звучайні АС ним, очевидно, що не являються. Тому міняючи АС ми сильно впливаємо на реверберацію. Треба враховувати патерн направленості АС - чим вужче випромінення АС, тем менше перших відзеркалень ми почуємо, а вони найгірше впливаєть на якість звука. Теж саме стосується позаосьового випроміненя чим краще позаосьові у АС, тим менше ранні відзеркаленя руйнують звук.
Як приклад 2 АС


Перша, навіть в непідготовленому приміщенні буде звучати добре, друга не факт що зможе добре звучати навіть в підготовленому, але вплив підготовки приміщення на її звук, буде набагато більш значущим. Ось цікаве чтиво на цю тему.
То тактику, для отримання хорошого звука я бачу так:
1. Купити/зробити хороші АС.
2. Правильна розстановка.
3. Еквалізація/Румкорекція.
4. Оптимізауія басу
5. Акустична обробка приміщення.
Я би займався оптимізацією кімнати в останню чергу. Звичайно, якщо є ресурси для організації правильної КДП, це має бути першим кроком, але якщо мова про звичайну вітальню, то думаю що послідовність саме така.
Для того щоб сформувати уявлення як це виглядає знайшов серію відео, тут у автора зовсім маленьке приміщення, то обробки менше, але скільки вона займає по площі можна побачити.
Там 5ть частин, і є ще кілька відео в іншій серії.
Основне що там можна побачити По графіках RT60 і Clarity бачимо значні покращення, але от графік АЧХ моніторів і сабвуфера, виглядає щось не дуже. Щоб поправити провали в басовому диапазоні його поглиначів не вистачило і щоб на них реально влинути, треба вже не сотні літрів, а кубометри басових ловушок, або інший підхід.
По перше, таргет в 200мс це для контрольних кімнат, а не кімнат для прослухловування, для прослуховуваня музики більшості слухачів, звук буде занадто сухий. В залежності від жанру музики і вподобань слухача таргет для КДП буде 0,25-0,6с. В багатьох житлових приміщеннях, навіть без акустичної обробки, на більшості частот, вже так і буде, за рахунок меблів, декору і іншого наповненя.
Що стосується басів, виправити їх за допомогою поглиначів у звичайному приміщенні малореально. Тут треба інший підхід. Почати треба, як правильно сказано у відео що навів Uriy, з правильноъ розстановки АС. Найкраще поставити АС по довгій стіні приміщення у віддалені від стін. Ще важливий момент - не сидіти під задньою стіною приміщення. Наступний крок, це використання кількох сабвуферів, приклад можна побачити тут. Може здаватись, що три і більше сабвуферів це забагато, але якщо порівняти їх із п'ятитонником мінвати, то переваги очевидні

На каналі з якого я наводив відео вище, є ще ролик, де автор радіє що відкрив для себе силу еквалізації. Це ще один потужний інструмент і його краса в тому, що в багатьов випадках він безкоштовний. ІНструментів зараз для цього безліч, хоч програмних, хоч апаратних.
Не треба також забувати, що коли ми міряємо реверберацію в своїй кімнаті, то ми фактично досліджуємо не кімнату окремо, а зв'язку с АС, щоб поміряти кімнату окремо, треба використовувати "точковий випромінювач", звучайні АС ним, очевидно, що не являються. Тому міняючи АС ми сильно впливаємо на реверберацію. Треба враховувати патерн направленості АС - чим вужче випромінення АС, тем менше перших відзеркалень ми почуємо, а вони найгірше впливаєть на якість звука. Теж саме стосується позаосьового випроміненя чим краще позаосьові у АС, тим менше ранні відзеркаленя руйнують звук.
Як приклад 2 АС

Перша, навіть в непідготовленому приміщенні буде звучати добре, друга не факт що зможе добре звучати навіть в підготовленому, але вплив підготовки приміщення на її звук, буде набагато більш значущим. Ось цікаве чтиво на цю тему.
То тактику, для отримання хорошого звука я бачу так:
1. Купити/зробити хороші АС.
2. Правильна розстановка.
3. Еквалізація/Румкорекція.
4. Оптимізауія басу
5. Акустична обробка приміщення.
Я би займався оптимізацією кімнати в останню чергу. Звичайно, якщо є ресурси для організації правильної КДП, це має бути першим кроком, але якщо мова про звичайну вітальню, то думаю що послідовність саме така.