MaxNorthbeat писал(а): ↑04 авг 2023, 09:31
Так от тепер хочу собі зробити акустичні колонки (вже роблю) і стикнувся з питанням що виявляється мені потрібен фільтр для динаміків
Судячи з підпису, у вас вже є серійні колонки. Навіщо вам самопал? Ви бажаєте переплюнути адам а5?
MaxNorthbeat писал(а): ↑04 авг 2023, 09:31
Я хочу попросити вас навчити мене правильно робити розрахунок цього фільтра, прям як дитину покроково.
Я спробую показати вам безперспективність вашого підходу. Для початку слід зрозуміти те, що немає жодних правил, є лише технічні (фізичні) та фінансові обмеження. Тут слід сказати те, що розподіл смуг можна реалізовувати як різним порядком фільтра, так і різною топологією фільтра. Кожен шлях має свої плюси і мінуси, і свої обмеження.
Так як спочатку технічне завдання або кінцева мета не визначена, то можна довго і нудно розраховувати фільтр, і це буде сферичний кінь у вакуумі.
АС розробляють під конкретні технічні завдання, якщо технічне завдання не визначено, то ймовірність позитивного результату від простого зрощення двох динаміків на абум, прагне до нуля.
Для початку слід самому визначиться, що вам потрібно від АС. Насправді це сааме складне т.к. людина який немає спец освіти і спеціалізованого досвіду не зможе дати відповідь на це питання. Іншими словами, з першого разу зібрати самому АС, яка виправдає очікування, практично нереально. Тема розробки АС дуже глибока, люди витрачають десятки років на її вивчення та накопичення досвіду, і тільки потім, деякі з них здатні розробити і зібрати АС, яка буде хоч якось задовольняти замовника.
І повірте мені на слово, розрахунок фільтра – це мала вершина дуже великого айсберга по досягненню шуканого звуку.
MaxNorthbeat писал(а): ↑04 авг 2023, 09:31
Навчіть мене будь ласка, що я маю робити для правильного розрахунку?
Щодо двосмугових поличкових АС, які ви собі хочете зібрати, на око перерахую первинні необхідні умови.
1. Визначаються з гучністю (SPL), яка потрібна від АС у зоні прослуховування.
2. Визначаються з частотним діапазоном, який ця АС повинна відтворювати.
3. Визначаються з допустимими нелінійними спотвореннями від АС у цьому частотному діапазоні.
4. Визначаться із допустимою кривизною АЧХ.
5. Визначаються із спрямованістю випромінювання звуку від АС.
Знаючи ці п'ять пунктів, можна починати пошук динаміків і вибирати вид корпусу для акустичного оформлення цих динаміків. Що характерно, за кожним із перелічених пунктів йдуть серйозні баталії серед людей якi шукають звук, і злагоди між різними варіаціями немає, тобто немає чітких визнаних правил щодо кожного з пунктів. При цьому слід не забувати, що кімната в якій працюють АС впливає на чутний звук і часом радикально впливає. Тому розробка АС без прив'язки до середовища прослуховування так само дуже неоднозначне заняття.
Але це все, що я пишу мало чим вам допоможе т.к. ви вже купили динаміки і хочете поділити їх фільтром.
Я вам розповім як фахівці розраховують фільтра сьогодні.
Знаючи ті п'ять критеріїв, які я перерахував, вони вибирають вид акустичного оформлення, вибирають динаміки, далі беруть мікрофон і вимірюють АФЧХ динаміків. Заганяють результати вимірювань у VituixCAD2, LspCad, і вже в цих програмах формують шукану АЧХ в зоні прослуховування, ці програми автоматично розраховують необхідні номінали елементів в кросовері.
Як я розумію мікрофона у вас немає, без мікрофона розраховувати фільтр під АС це по суті шлях у нікуди. Тому більш просунуті саморобкіни-початківці шукають готові проекти АС в Інтернеті, там вже за них все зробили фахівці і виклали у вільний доступ креслення корпусу і номінали фільтра, і тип необхідних динаміків.