XIAN писал(а): ↑11 май 2023, 11:12
З цим не погоджусь, в студійній роботі при зведенні часто використовують навушники, монітори на ширіках типу Mixcubes, багато студійних моніторів фазокогерентні, і в останні роки з'явилось багато моделей із DSP, з режимами лінійної фази.
Так, все так, згоден.
Просто думаю варто інформативно доповнити те моє повідомлення тим, що це більше стосується ширпотребної музики, яку я качав з чужих комп'ютерів у двохтисячних роках у форматі мр3. Тобто, розвалення звуку як і прояви надмірного панчу було не на всіх композиціях які я слухаю. Але явно було чути, що чим вища детальність системи, тим менше записів можна було слухати. Більш сучасні записи електронної музики завантажені з инета зазвичай не розсипалися, а просто ставали більш детальними і сухими.
XIAN писал(а): ↑11 май 2023, 11:12
Помічений вами ефект, має бути пов'язаний з чимось іншим, якщо він дійсно є. Мої експерименти з лінійною фазою, прям таких сильних змін в звуці не визвали.
Так, по суті так, не варто всю підвищену детальність звуку, яку я отримував, списувати саме на лінійну фазу, ні, звичайно ж ні, фаза в якомусь сенсі не є першопричиною всіх чутних мною ефектів, взагалі підвищення детальності я більше пов'язую з коректнішою АЧХ в зоні прослуховування, і поділом смуг FIRом з великою крутістю, щоб зменшити смугу спільної роботи динаміків, саме коригування АЧХ з урахуванням впливу кімнати призводить до явно чутних змін в деталізації звуку. А рівна ФЧХ це як бонус, але не сама мета, і не основна причина збільшення чутної деталізації. Мені здається смуга спільної роботи динаміків і крутість фільтра куди більше впливає на деталізацію звуку, ніж рівна фаза сама по собі.
XIAN писал(а): ↑11 май 2023, 11:12
Напишіть, будь ласка, що у вас за АС, або фотку приклейте, дуже цікаво.
Так, думаю спочатку потрібно було написати що за АС, що б було менше непорозуміння в тому, що я пишу, АС полочна триполсона з фазиком, цю АС я збирав для прослуховування музики при роботі за комп'ютером, я взяв корпус від S30B і інтегрував туди динаміки від муз центру LG, само собою я обміряв НЧ динамік і літраж Ы30В саме підійшов під нього. Спочатку я знав що я роблю цифроатків, тобто переробка Ы30В це була проба пера, перевірка самої концепції цифроактиву, я зібрав 50Вт триканальний підсилювач класу Д з ДСП типу адау1452 на одній платі, клас Д дозволив відмовитися від аналогового вхідного сигналу, що в результаті мене позбавило купи геморою пов'язаним з наведеннями на малосигнальні ланцюга підсилювача, і можливості встановити підсилювач на задній стінці АС, сигнал на підсилювач АС подається по TOSLINK з комп'ютера, між АС також оптика використана. Потужність кожного каналу 50Вт, цієї потужності для мого застосування вистачило із запасом т.к. я дуже рідко слухаю музику з потужністю 1Вт на канал, зазвичай слухаю музику на потужності 0,125Вт на канал, ця обставина дозволила мені розширити НЧ діапазон, тобто я віддав частину потужності для компенсаціі завалу на НЧ ланці.
До якості записів я не особливо вимогливий, дуже спокійно перетравлюю як мр3 так і лослес, музика яку я слухаю це зазвичай популярний рок, електронна музика, ну і всяка зарубіжна попса.
По суті звернуться до цифроактиву мене змусила електронна музика, при прослуховуванні електронної музики на пасивній трёхполоске я нутром відчував що в ВЧ діапазоні що то є ще, ВЧ діапазон як то не розкривається, що то там ніби ховається, і я веду розмову не за 20кГц та вище, а за 3кГц-16кГц. При прослуховуванні року такого відчуття неправильного ВЧ не було.
Загалом, у мене самопальна цифроактивна трисмугова АС, зібрана для проби пера. Результат мене більш ніж задовольнив, і залишив її як основну, тобто, бажання збирати наступну АС у мене нема. Цієї мені для робіт за комп'ютером більш ніж достатньо.
Justas* писал(а): ↑11 май 2023, 11:57
Не только Ваши. У ненавидимого аудиофилами stalker (предводителя Ушлёпков
), есть несколько видео с человеком, действительно глубоко разбирающимся в теме.
Я не утверждаю, т.к. глубоко исследования направленного именно на выявление влияния линейной фазы на звук я не проводил, но я выскажу свои догадки. По сути, как я подозреваю из своих наблюдений при сведении цифроаткива, важно что бы динамики синфазно и синхронно работали т.е. когда на АС приходит степ (ступенька) все динамики должны одновременно выдвигается в перёд, ну если чуть точнее, то в зоне прослушивания все три полосы должны сложится так, что бы видно было фронт т.е. синхронность и синфазность соблюдается в точке прослушивания. На что это влияет в звуке? На мой взгляд это влияет на ощущения панча если он предусмотрен в записи. Вот что что, а уровень панча я связываю именно с синфазностью и синхронностью работы динамиков, все остальные проявления изменения в звуке можно относить и к другим аспектам.
Касательно видео, у сталкера есть видео когда они в студии со звукарём настраивают АС, и там этот звукарь рассказывает как он слышит фазу, в самом же эксперименте который проделал сталкер по указанной выше ссылке, влияние фазы на музыке не слышно, но мне совсем не понятно как тот DBX крутил фазу, как я понимаю там активная колонка у них, ну в общем влияние фазы на звук для меня лес дремучий и я не особо хочу в тот лес залазить. Из своих экспериментов я пришёл к выводу, что меня ограничивает комната, а не фаза или ещё чего, т.е. для дальнейшего улучшения звука нужно обрабатывать комнату, а так как комната жилая и всего 12кв метров, то остаётся просто забить на всё, и слушать как есть.
XIAN писал(а): ↑11 май 2023, 12:07
В чому жанровість хорошої моніторної акустики, такої, наприклад, як Genelec 8351?
Не знаю, я її не чув.
Моє колишнє висловлювання за жанровість акустики трохи ширше слід розуміти, тобто, завжди будуть люди, які обиратимуть жанрову акустику, а не нейтральну. А виробнику легше створити жанрову АС ніж нейтральну, тобто, жанрові АС більше прибутку приносять, та й споживач на них є. Попит народжує пропозицію.