На форуме много тем, где говорят о подготовке комнаты для прослушивания, но выделенной темы об этом нет. Ниже очень ёмкое видео об этом. И конечно же давайте делиться здесь о своих личных наработках...
Темы в форуме
Новые сообщения
-
14-июн Поговорим о DBX DriveRack PA2 и его китайском клоне
-
13-июн Влияние коэффициента демпфирования на звук
-
11-июн ЦАПи і підсилювачі з низькими спотвореннями <-80 dB не мають сен...
-
08-июн Провал на НЧ
-
08-июн Ещё раз о ламповом звуке
-
01-июн Как вас разводят на апгрейде звука
-
31-май Буфер на лампах от LinuxManiac
-
22-май Слепое прослушивание за и против?
-
16-май Усилитель размером с палец BDM0
-
11-май Вопросы от новичков.
-
09-май Разница в характеристиках ES9038Q2M и ES9039Q2M
-
08-май Мы разучились слушать музыку
-
02-май помогите:Как правильно подключить кабеля
-
29-апр Акустические провода сильно меняют звук, но только в мозгах ауди...
-
28-апр Была ли качественная аудиотехника в СССР? Разбираем мифы
Новые темы
-
08-июн ЦАПи і підсилювачі з низькими спотвореннями <-80 dB не мають сен...
-
01-июн Провал на НЧ
-
29-май Как вас разводят на апгрейде звука
-
24-май Влияние коэффициента демпфирования на звук
-
08-май Разница в характеристиках ES9038Q2M и ES9039Q2M
-
06-май Усилитель размером с палец BDM0
-
02-май помогите:Как правильно подключить кабеля
-
26-апр Попытка 5.1 в HIFI ... Интересно Ваше мнение!
-
21-апр Мы разучились слушать музыку
-
16-апр Усилитель AB класса сделай сам для очумелых ручек на TDA7576B
-
15-апр Как я взбесил аудиофилов, ответка "экспертам"
-
02-апр Ещё раз о ламповом звуке
-
01-апр Акустические провода сильно меняют звук, но только в мозгах ауди...
-
31-мар Почему говорят, что аналоговый звук — живой, а цифровой — мёртвый?
-
28-мар Посоветуйте комплект стерео системы
Наш youtube
Наш инстаграм
☝ Сказать спасибо!
Правила форума
Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)
Модератор: LinuxManiac
-
- Магистр электроники
- Сообщения: 1276
- Стаж: 2 года 1 месяц
- Репутация: 414
- Откуда: Ukraine
- Аудио система: Цифраактив
Re: Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)
Думаю это видео тут будет уместным.
Re: Подготовка КДП (комнаты для прослушивания)
Підготовка КДП тема хороша і цікава, але мало хто із не професіоналів цим займається. В принципі, зрозуміло чому, якщо навіть не брати ціну, то об'єм поглиначів, щоб значно вплинути на реверберацію, демотивує. Якщо брати за таргет 0,2с як в першому відео, то знадобиться десь 600-700 літрів мінвати, для кімнати в 20м2. І цей об'єм не дуже допоможе із найбільшими провалами на басах.
Для того щоб сформувати уявлення як це виглядає знайшов серію відео, тут у автора зовсім маленьке приміщення, то обробки менше, але скільки вона займає по площі можна побачити.
Там 5ть частин, і є ще кілька відео в іншій серії.
Основне що там можна побачити По графіках RT60 і Clarity бачимо значні покращення, але от графік АЧХ моніторів і сабвуфера, виглядає щось не дуже. Щоб поправити провали в басовому диапазоні його поглиначів не вистачило і щоб на них реально влинути, треба вже не сотні літрів, а кубометри басових ловушок, або інший підхід.
По перше, таргет в 200мс це для контрольних кімнат, а не кімнат для прослухловування, для прослуховуваня музики більшості слухачів, звук буде занадто сухий. В залежності від жанру музики і вподобань слухача таргет для КДП буде 0,25-0,6с. В багатьох житлових приміщеннях, навіть без акустичної обробки, на більшості частот, вже так і буде, за рахунок меблів, декору і іншого наповненя.
Що стосується басів, виправити їх за допомогою поглиначів у звичайному приміщенні малореально. Тут треба інший підхід. Почати треба, як правильно сказано у відео що навів Uriy, з правильноъ розстановки АС. Найкраще поставити АС по довгій стіні приміщення у віддалені від стін. Ще важливий момент - не сидіти під задньою стіною приміщення. Наступний крок, це використання кількох сабвуферів, приклад можна побачити тут. Може здаватись, що три і більше сабвуферів це забагато, але якщо порівняти їх із п'ятитонником мінвати, то переваги очевидні
На каналі з якого я наводив відео вище, є ще ролик, де автор радіє що відкрив для себе силу еквалізації. Це ще один потужний інструмент і його краса в тому, що в багатьов випадках він безкоштовний. ІНструментів зараз для цього безліч, хоч програмних, хоч апаратних.
Не треба також забувати, що коли ми міряємо реверберацію в своїй кімнаті, то ми фактично досліджуємо не кімнату окремо, а зв'язку с АС, щоб поміряти кімнату окремо, треба використовувати "точковий випромінювач", звучайні АС ним, очевидно, що не являються. Тому міняючи АС ми сильно впливаємо на реверберацію. Треба враховувати патерн направленості АС - чим вужче випромінення АС, тем менше перших відзеркалень ми почуємо, а вони найгірше впливаєть на якість звука. Теж саме стосується позаосьового випроміненя чим краще позаосьові у АС, тим менше ранні відзеркаленя руйнують звук.
Як приклад 2 АС


Перша, навіть в непідготовленому приміщенні буде звучати добре, друга не факт що зможе добре звучати навіть в підготовленому, але вплив підготовки приміщення на її звук, буде набагато більш значущим. Ось цікаве чтиво на цю тему.
То тактику, для отримання хорошого звука я бачу так:
1. Купити/зробити хороші АС.
2. Правильна розстановка.
3. Еквалізація/Румкорекція.
4. Оптимізауія басу
5. Акустична обробка приміщення.
Я би займався оптимізацією кімнати в останню чергу. Звичайно, якщо є ресурси для організації правильної КДП, це має бути першим кроком, але якщо мова про звичайну вітальню, то думаю що послідовність саме така.
Для того щоб сформувати уявлення як це виглядає знайшов серію відео, тут у автора зовсім маленьке приміщення, то обробки менше, але скільки вона займає по площі можна побачити.
Там 5ть частин, і є ще кілька відео в іншій серії.
Основне що там можна побачити По графіках RT60 і Clarity бачимо значні покращення, але от графік АЧХ моніторів і сабвуфера, виглядає щось не дуже. Щоб поправити провали в басовому диапазоні його поглиначів не вистачило і щоб на них реально влинути, треба вже не сотні літрів, а кубометри басових ловушок, або інший підхід.
По перше, таргет в 200мс це для контрольних кімнат, а не кімнат для прослухловування, для прослуховуваня музики більшості слухачів, звук буде занадто сухий. В залежності від жанру музики і вподобань слухача таргет для КДП буде 0,25-0,6с. В багатьох житлових приміщеннях, навіть без акустичної обробки, на більшості частот, вже так і буде, за рахунок меблів, декору і іншого наповненя.
Що стосується басів, виправити їх за допомогою поглиначів у звичайному приміщенні малореально. Тут треба інший підхід. Почати треба, як правильно сказано у відео що навів Uriy, з правильноъ розстановки АС. Найкраще поставити АС по довгій стіні приміщення у віддалені від стін. Ще важливий момент - не сидіти під задньою стіною приміщення. Наступний крок, це використання кількох сабвуферів, приклад можна побачити тут. Може здаватись, що три і більше сабвуферів це забагато, але якщо порівняти їх із п'ятитонником мінвати, то переваги очевидні

На каналі з якого я наводив відео вище, є ще ролик, де автор радіє що відкрив для себе силу еквалізації. Це ще один потужний інструмент і його краса в тому, що в багатьов випадках він безкоштовний. ІНструментів зараз для цього безліч, хоч програмних, хоч апаратних.
Не треба також забувати, що коли ми міряємо реверберацію в своїй кімнаті, то ми фактично досліджуємо не кімнату окремо, а зв'язку с АС, щоб поміряти кімнату окремо, треба використовувати "точковий випромінювач", звучайні АС ним, очевидно, що не являються. Тому міняючи АС ми сильно впливаємо на реверберацію. Треба враховувати патерн направленості АС - чим вужче випромінення АС, тем менше перших відзеркалень ми почуємо, а вони найгірше впливаєть на якість звука. Теж саме стосується позаосьового випроміненя чим краще позаосьові у АС, тим менше ранні відзеркаленя руйнують звук.
Як приклад 2 АС

Перша, навіть в непідготовленому приміщенні буде звучати добре, друга не факт що зможе добре звучати навіть в підготовленому, але вплив підготовки приміщення на її звук, буде набагато більш значущим. Ось цікаве чтиво на цю тему.
То тактику, для отримання хорошого звука я бачу так:
1. Купити/зробити хороші АС.
2. Правильна розстановка.
3. Еквалізація/Румкорекція.
4. Оптимізауія басу
5. Акустична обробка приміщення.
Я би займався оптимізацією кімнати в останню чергу. Звичайно, якщо є ресурси для організації правильної КДП, це має бути першим кроком, але якщо мова про звичайну вітальню, то думаю що послідовність саме така.